====== Často pokládané otázky a odpovědi (FAQ) ====== ==== Nechci, aby se někteří lidé z naší firmy dovolali mimo síť Odorik. Jak to mám udělat? ==== Nejrychlejší je vytvořit si **další účet, který nebude mít kredit**. Linky pod tímto účtem se mimo síť Odorik nedovolají. Další možností je mít zařízení např. značky Linksys/Cisco, kde lze nastavit takový dialplan, který dovolí volání jen na čísla, na která si přejete. ==== Zakoupil jsem bezdrátový telefon Panasonic. Nejde mi posílat ani přijímat SMS zprávy. ==== Posílání ani příjem sms zpráv z telefonů pevných linek zatím nepodporujeme.\\ Možná to v budoucnu bude možné, ale není to priorita, protože praktické použití je omezené. ==== Potřebuji od Vás zaslat nový doklad - fakturu s údaji naší společnosti. Nemohu použít zjednodušený daňový doklad. ==== Napište nám, který doklad potřebujete změnit a pošlete nám fakturační údaje na //kontakt(zavináč)odorik.cz//. Fakturu si budete moci stáhnout po přihlášení zde: //Platby > Daňové doklady// ==== Kde zjistím, jaké mám číslo v síti Odorik? ==== Po přihlášení vyberte sekci //Linky//. Zde najdete seznam linek (čísel v síti Odorik) a veřejných čísel. ==== Jak přepojovat hovory? Potřebuji na to vlastní ústřednu? ==== Ústřednu nepotřebujete, více o přepojování hovorů najdete [[prepojovani|zde]]. ==== Potřebuji, aby příchozí hovor zvonil na několika telefonech. ==== Nastavte si po přihlášení paralelní vyzvánění: //Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/... > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění// Na všech dole zadaných číslech bude hovor zvonit současně. Nezapomeňte vybrat nahoře správnou linku, pro kterou paralelní vyzvánění nastavíte. ==== Myslíte, že bychom si u Vás mohli zřídit 2 VOIP telefony se slovenským a polským číslem? ==== Zahraniční čísla lze se službou Odorik.cz bez problémů používat. Je ale nutné si je zakoupit u zahraničního operátora. Více informací najdete na našem [[http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1134&p=7763|fóru]]. ==== Chtěl bych přesměrovat hovory, např. po několika zazvonění, když to v prodejně nikdo nezvedne. Našel jsem zmínku, že je to možné, ale nenašel jsem návod, jak to udělat. ==== Využijte funkci **zpožděné zvonění**.\\ Po přihlášení: //Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo... > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění//\\ zadejte *083YYXXXXXXXXXXXX - na YY vteřin se spustí falešné zvonění předtím, než bude volat na číslo XXXXXXXXX\\ [[specialni_cisla|Speciální čísla a prefixy v síti Odorik.cz]]. ==== Proč mám odúčtované 2 Kč za SMS zprávu, když v cenících i přímo u služeb z webu uvádíte cenu za SMS 1 Kč včetně DPH? ==== Cena jedné SMS zprávy je 1 Kč včetně DPH. **1 SMS** = 160 znaků, **2 SMS** od 161 znaků a výše ==== Chci si registrovat CLIP. Co k tomu potřebuji? ==== Musíte mít alespoň jedno [[geograficka_a_nomadicka_telefonni_cisla|geografické nebo nomadické číslo]]. Potom si CLIP (číslo Vašeho mobilu, které uvidí volaný místo geografického, nomadického čísla při odchozím hovoru) můžete registrovat zde: //Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/... > Vlastní telefonní číslo > Nastavení CLIP//. Následně počkáte na potvrzovací SMS a po zadání kódu, který obdržíte, je CLIP aktivní. ==== Mám doma internet a chci nahradit pevnou linku od O2. Jak mám postupovat? ==== [[http://www.odorik.cz/registrace.html|Zaregistrujte se]] u nás. Zkontrolujte na svém internetovém modemu (routeru), zda budete mít kam připojit IP telefon nebo telefonní adaptér (připojuje se stejně jako počítač). [[geograficka_a_nomadicka_telefonni_cisla|Přeneste si k nám svoje telefonní číslo]] od O2 nebo si kupte jiné veřejné číslo od nás. [[https://www.odorik.cz/obchod/|Kupte si]] IP telefon nebo telefonní adaptér. ==== Chtěl bych si zakoupit geografické číslo. Jak mám postupovat pro jeho získání? ==== Přihlaste se na našich stránkách. Zvolte sekci //Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/... > Vlastní telefonní číslo > Geografické číslo//. Potom vyberte **registrovat alespoň jednu adresu** a zadejte adresu, kde budete číslo používat. Vyberte jedno z nabídnutých čísel. Poté vám bude odečten jednorázový poplatek za číslo. ==== Mám VoIP číslo u jiného operátora a chtěl bych ho převést k Vám. Je to možné? ==== Všechny informace o portaci čísel vč. ceny a formulářů najdete dole na [[geograficka_a_nomadicka_telefonni_cisla|této stránce]]. Stačí nám poslat vyplněný a podepsaný formulář z této stránky a následně dobít dostatečný kredit na Váš účet. My Vám potom dáme vědět, kdy portace fyzicky proběhne.\\ Druhou, levnější možností je využití funkce "**Vlastní telefonní číslo od jiného operátora**", kterou můžete vyzkoušet po přihlášení v sekci: //Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo... > Vlastní telefonní číslo od jiného operátora//. Tímto způsobem lze řešit drahé volání přes původního operátora. V případě výpadků jeho služeb však pomůže pouze portace. ==== Který z CAF formulářů vybrat (O2 nebo ostatní operátory)? Pevnou linku platíme Telefonice O2, hlasové služby platíme T-Mobile. ==== Pokud máte **pevnou linku od O2** a hlasové služby sjednané s T-mobile, použijte **CAF formulář pro portaci od O2**.\\ Smluvní vztah s T-mobile musíte vypovědět u T-mobile zvlášť podle smlouvy, kterou s nimi máte sjednanou. Ve smlouvě s T-mobile bude určitě nějaká výpovědní lhůta, proto Vám doporučujeme portovat ke dni, kdy tato výpovědní lhůta po vypovězení smlouvy z Vaší strany skončí.\\ Tento postup je nutný, protože O2 nemá s T-mobile žádný právní vztah a pokud by došlo pouze k portaci linky O2, smlouva s T-mobile by se neukončila.\\ Portaci lze objednat na přesný den až dva měsíce dopředu.\\ Pokud budete mít zájem, pošlete nám číslo, o které se jedná, na //kontakt(zavinac)odorik.cz// a můžeme Vám v databázi operátorů ověřit, zda je číslo skutečně vedené u O2.\\ ==== Je nějaká možnost, jak snížit bankovní poplatky za dobíjení kreditu? Potřebuji vždy dobít kredit na několik účtů. ==== **Bez poplatku můžete dobíjet kredit na našich pobočkách** (Praha, Brno). Můžete také dobít vyšší částku na jeden účet a z něj potom převést zdarma kredit na další Vámi spravované účty a s majiteli těchto účtů se následně vyrovnat. Převod kreditu uskutečníte v už.rozhraní v sekci //Platby > Převod kreditu.// ==== Telefon zvoní, po zvednutí sluchátka je ticho a po nějaké době se ozve "volané číslo neexistuje". Druhé straně se hovor tváří jako obsazený. Někdy se lidé dovolají až po několika pokusech. Velké množství hovorů končí po 7 vteřinách. Odchozí hovory fungují normálně. ==== Vypadá to na pomatené zařízení nebo sip_alg (není vidět lokální IP). Změňte si SIP porty (jak lokální tak vzdálené) a aktualizujte firmware. Máte přihlášené 2 telefony na jednu linku nejspíše z jednoho zařízení. Změňte vzdálené porty na 6688 nebo 443 tím, že v políčku SIP proxy/server namísto **sip.odorik.cz** zadejte **sip.odorik.cz:6688** nebo **sip.odorik.cz:443** a dále lokální port změňte na náhodné číslo mezi 2000 a 60000 (jiné než 5060), mělo by to pomoci. Ještě je možné, že Váš router nebo adsl modem umožňuje vypnout SIP_alg, což je taky možná příčina problému. Více [[pap2|zde]], dole `C - ostatní informace`. ==== Mám zelenou linku, kde je volaným pouze čtena hláška a já jim potom volám zpět, až mi přijde na email informace o přečtení hlášky. Jak nastavit, abych se na svém mobilu hned dozvěděla, že na zelenou linku někdo volal? ==== Nastavte si v sekci "//Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo.... > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění//" uvítání hlasové schránky *0855005*300116 a prozvonění na mobil 606000000, kde místo *300116 dáte číslo Vaší linky a místo 606000000 číslo Vašeho mobilu. ==== Chtěl bych k Vám portovat nomadické číslo od jiného VoIP operátora, je to možné? ==== Portace nomadických čísel není bohužel tak jednoduchá jako portace čísel geografických. Problém je v tom, že u nomadických čísel není povinnost operátora číslo "pustit". Takže bychom museli nejdříve ověřit konkrétní číslo u konkrétního operátora, a pokud by s portací souhlasil, bylo by možné se domluvit dále. Poplatek za portaci by záležel na dohodě mezi operátory - za jakou cenu by byl původní operátor ochotný číslo "pustit".\\ Spíše bych Vám doporučil si vybrat nějaké hezké naše nomadické nebo geografické číslo. ==== Telefon se mi zaregistruje, ale nelze volat.==== Může to být tím, že v telefonu a u nás na dané lince není povolen ani jeden společný kodek. To se může stát jen tehdy, pokud jste s nastavením u nás sám nějak manipuloval. ==== Můžu v síti Odorik využívat videohovory?==== Ano, videohovory podporujeme. Více na našem [[http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=921|fóru]]. ==== Často mi někdo volá v noci. Hovor není vidět ve výpisu hovorů. ==== U telefonu, na který Vám někdo volá, doporučujeme změnit SIP port z 5060 na vysoké náhodné číslo - např. 43789. Některé "nebezpečné" routery přemapují port 5060 i na veřejnou IP adresu a potom dovolí volat na port 5060 komukoliv. Potom se často stane, že v nějakou náhodnou dobu, např. 5 hodin ráno na telefon volají útočníci. Takový hovor potom není vidět ve výpisu na našich stránkách, protože útočník volá přímo na Váš telefon. ==== Potřebuji levně přesměrovat 10 SIM na jednu VoIP linku ==== Možností je více. Pokud máte všechny SIM v jedné VPN (volání mezi SIM zdarma), na jedné z těchto SIM si kupte balíček neomezeného volání. Hovory se všech SIM ve VPN přesměrujte na tuto jedinou SIM s voláním na pevné linky zdarma. Tuto SIM potom přesměrujte na číslo v sítit Odorik. Pokud VPN nemáte, můžete hovory na SIM přímo přesměrovat na linku v síti Odorik pomocí kódu *21*cislo_kam_chci_presmerovat#. Přesměrování lze vypnout vytočením #21# Cena takového přesměrovaného hovoru bude záviset na ceně volání z dané SIM. ==== Jak si nastavím inkaso? ==== Nastavení inkasa (trvalého měsíčního příkazu) proveďte podle návodu zde: [[inkaso:povoleni_inkasa_na_bankovnim_uctu|Povolení inkasa u Vaší banky]] ==== Jak odblokuji zablokovanou hlasovou schránku na SIM? ==== K odblokování dojde automaticky vždy další den v 6:00 ráno a to včetně víkendů/svátků. ==== Přehrává se hláška a zároveň už zvoní telefon - jak nastavit? ==== Použijeme IVR. Běžně se přehraje uvítací hláška a po přehrání se hovor přesměruje a začne někomu zvonit na stole, na mobilu. Postup uvedený níže eliminuje prostoj způsobený čtením hlášky a volaný má potom více času sluchátko zvednout. {{:01.png?839|}} Po kliknutí na "**editovat menu**":\\ {{:01-editovat_menu.png?653|}} Po kliknutí na "**editovat akce**":\\ {{:01-editovat_akce.png?659|}} Po kliknutí na "**editovat**":\\ {{:01-NIC-editovat.png?481|}}