Table of Contents

Často pokládané otázky a odpovědi (FAQ)

Nechci, aby se někteří lidé z naší firmy dovolali mimo síť Odorik. Jak to mám udělat?

Nejrychlejší je vytvořit si další účet, který nebude mít kredit. Linky pod tímto účtem se mimo síť Odorik nedovolají. Další možností je mít zařízení např. značky Linksys/Cisco, kde lze nastavit takový dialplan, který dovolí volání jen na čísla, na která si přejete.

Zakoupil jsem bezdrátový telefon Panasonic. Nejde mi posílat ani přijímat SMS zprávy.

Posílání ani příjem sms zpráv z telefonů pevných linek zatím nepodporujeme.
Možná to v budoucnu bude možné, ale není to priorita, protože praktické použití je omezené.

Potřebuji od Vás zaslat nový doklad - fakturu s údaji naší společnosti. Nemohu použít zjednodušený daňový doklad.

Napište nám, který doklad potřebujete změnit a pošlete nám fakturační údaje na kontakt(zavináč)odorik.cz. Fakturu si budete moci stáhnout po přihlášení zde: Platby > Daňové doklady

Kde zjistím, jaké mám číslo v síti Odorik?

Po přihlášení vyberte sekci Linky. Zde najdete seznam linek (čísel v síti Odorik) a veřejných čísel.

Jak přepojovat hovory? Potřebuji na to vlastní ústřednu?

Ústřednu nepotřebujete, více o přepojování hovorů najdete zde.

Potřebuji, aby příchozí hovor zvonil na několika telefonech.

Nastavte si po přihlášení paralelní vyzvánění: Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/… > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění Na všech dole zadaných číslech bude hovor zvonit současně. Nezapomeňte vybrat nahoře správnou linku, pro kterou paralelní vyzvánění nastavíte.

Myslíte, že bychom si u Vás mohli zřídit 2 VOIP telefony se slovenským a polským číslem?

Zahraniční čísla lze se službou Odorik.cz bez problémů používat. Je ale nutné si je zakoupit u zahraničního operátora. Více informací najdete na našem fóru.

Chtěl bych přesměrovat hovory, např. po několika zazvonění, když to v prodejně nikdo nezvedne. Našel jsem zmínku, že je to možné, ale nenašel jsem návod, jak to udělat.

Využijte funkci zpožděné zvonění.
Po přihlášení: Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo… > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění
zadejte *083YYXXXXXXXXXXXX - na YY vteřin se spustí falešné zvonění předtím, než bude volat na číslo XXXXXXXXX
Speciální čísla a prefixy v síti Odorik.cz.

Proč mám odúčtované 2 Kč za SMS zprávu, když v cenících i přímo u služeb z webu uvádíte cenu za SMS 1 Kč včetně DPH?

Cena jedné SMS zprávy je 1 Kč včetně DPH. 1 SMS = 160 znaků, 2 SMS od 161 znaků a výše

Chci si registrovat CLIP. Co k tomu potřebuji?

Musíte mít alespoň jedno geografické nebo nomadické číslo. Potom si CLIP (číslo Vašeho mobilu, které uvidí volaný místo geografického, nomadického čísla při odchozím hovoru) můžete registrovat zde: Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/… > Vlastní telefonní číslo > Nastavení CLIP. Následně počkáte na potvrzovací SMS a po zadání kódu, který obdržíte, je CLIP aktivní.

Mám doma internet a chci nahradit pevnou linku od O2. Jak mám postupovat?

Zaregistrujte se u nás. Zkontrolujte na svém internetovém modemu (routeru), zda budete mít kam připojit IP telefon nebo telefonní adaptér (připojuje se stejně jako počítač). Přeneste si k nám svoje telefonní číslo od O2 nebo si kupte jiné veřejné číslo od nás. Kupte si IP telefon nebo telefonní adaptér.

Chtěl bych si zakoupit geografické číslo. Jak mám postupovat pro jeho získání?

Přihlaste se na našich stránkách. Zvolte sekci Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/… > Vlastní telefonní číslo > Geografické číslo. Potom vyberte registrovat alespoň jednu adresu a zadejte adresu, kde budete číslo používat. Vyberte jedno z nabídnutých čísel. Poté vám bude odečten jednorázový poplatek za číslo.

Mám VoIP číslo u jiného operátora a chtěl bych ho převést k Vám. Je to možné?

Všechny informace o portaci čísel vč. ceny a formulářů najdete dole na této stránce. Stačí nám poslat vyplněný a podepsaný formulář z této stránky a následně dobít dostatečný kredit na Váš účet. My Vám potom dáme vědět, kdy portace fyzicky proběhne.
Druhou, levnější možností je využití funkce “Vlastní telefonní číslo od jiného operátora”, kterou můžete vyzkoušet po přihlášení v sekci: Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo… > Vlastní telefonní číslo od jiného operátora. Tímto způsobem lze řešit drahé volání přes původního operátora. V případě výpadků jeho služeb však pomůže pouze portace.

Který z CAF formulářů vybrat (O2 nebo ostatní operátory)? Pevnou linku platíme Telefonice O2, hlasové služby platíme T-Mobile.

Pokud máte pevnou linku od O2 a hlasové služby sjednané s T-mobile, použijte CAF formulář pro portaci od O2.
Smluvní vztah s T-mobile musíte vypovědět u T-mobile zvlášť podle smlouvy, kterou s nimi máte sjednanou. Ve smlouvě s T-mobile bude určitě nějaká výpovědní lhůta, proto Vám doporučujeme portovat ke dni, kdy tato výpovědní lhůta po vypovězení smlouvy z Vaší strany skončí.
Tento postup je nutný, protože O2 nemá s T-mobile žádný právní vztah a pokud by došlo pouze k portaci linky O2, smlouva s T-mobile by se neukončila.
Portaci lze objednat na přesný den až dva měsíce dopředu.
Pokud budete mít zájem, pošlete nám číslo, o které se jedná, na kontakt(zavinac)odorik.cz a můžeme Vám v databázi operátorů ověřit, zda je číslo skutečně vedené u O2.

Je nějaká možnost, jak snížit bankovní poplatky za dobíjení kreditu? Potřebuji vždy dobít kredit na několik účtů.

Bez poplatku můžete dobíjet kredit na našich pobočkách (Praha, Brno). Můžete také dobít vyšší částku na jeden účet a z něj potom převést zdarma kredit na další Vámi spravované účty a s majiteli těchto účtů se následně vyrovnat. Převod kreditu uskutečníte v už.rozhraní v sekci Platby > Převod kreditu.

Telefon zvoní, po zvednutí sluchátka je ticho a po nějaké době se ozve "volané číslo neexistuje". Druhé straně se hovor tváří jako obsazený. Někdy se lidé dovolají až po několika pokusech. Velké množství hovorů končí po 7 vteřinách. Odchozí hovory fungují normálně.

Vypadá to na pomatené zařízení nebo sip_alg (není vidět lokální IP). Změňte si SIP porty (jak lokální tak vzdálené) a aktualizujte firmware. Máte přihlášené 2 telefony na jednu linku nejspíše z jednoho zařízení. Změňte vzdálené porty na 6688 nebo 443 tím, že v políčku SIP proxy/server namísto sip.odorik.cz zadejte sip.odorik.cz:6688 nebo sip.odorik.cz:443 a dále lokální port změňte na náhodné číslo mezi 2000 a 60000 (jiné než 5060), mělo by to pomoci. Ještě je možné, že Váš router nebo adsl modem umožňuje vypnout SIP_alg, což je taky možná příčina problému. Více zde, dole `C - ostatní informace`.

Mám zelenou linku, kde je volaným pouze čtena hláška a já jim potom volám zpět, až mi přijde na email informace o přečtení hlášky. Jak nastavit, abych se na svém mobilu hned dozvěděla, že na zelenou linku někdo volal?

Nastavte si v sekci “Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo…. > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění” uvítání hlasové schránky *0855005*300116 a prozvonění na mobil 606000000, kde místo *300116 dáte číslo Vaší linky a místo 606000000 číslo Vašeho mobilu.

Chtěl bych k Vám portovat nomadické číslo od jiného VoIP operátora, je to možné?

Portace nomadických čísel není bohužel tak jednoduchá jako portace čísel geografických. Problém je v tom, že u nomadických čísel není povinnost operátora číslo “pustit”. Takže bychom museli nejdříve ověřit konkrétní číslo u konkrétního operátora, a pokud by s portací souhlasil, bylo by možné se domluvit dále. Poplatek za portaci by záležel na dohodě mezi operátory - za jakou cenu by byl původní operátor ochotný číslo “pustit”.
Spíše bych Vám doporučil si vybrat nějaké hezké naše nomadické nebo geografické číslo.

Telefon se mi zaregistruje, ale nelze volat.

Může to být tím, že v telefonu a u nás na dané lince není povolen ani jeden společný kodek. To se může stát jen tehdy, pokud jste s nastavením u nás sám nějak manipuloval.

Můžu v síti Odorik využívat videohovory?

Ano, videohovory podporujeme. Více na našem fóru.

Často mi někdo volá v noci. Hovor není vidět ve výpisu hovorů.

U telefonu, na který Vám někdo volá, doporučujeme změnit SIP port z 5060 na vysoké náhodné číslo - např. 43789. Některé “nebezpečné” routery přemapují port 5060 i na veřejnou IP adresu a potom dovolí volat na port 5060 komukoliv. Potom se často stane, že v nějakou náhodnou dobu, např. 5 hodin ráno na telefon volají útočníci. Takový hovor potom není vidět ve výpisu na našich stránkách, protože útočník volá přímo na Váš telefon.

Potřebuji levně přesměrovat 10 SIM na jednu VoIP linku

Možností je více. Pokud máte všechny SIM v jedné VPN (volání mezi SIM zdarma), na jedné z těchto SIM si kupte balíček neomezeného volání. Hovory se všech SIM ve VPN přesměrujte na tuto jedinou SIM s voláním na pevné linky zdarma. Tuto SIM potom přesměrujte na číslo v sítit Odorik. Pokud VPN nemáte, můžete hovory na SIM přímo přesměrovat na linku v síti Odorik pomocí kódu *21*cislo_kam_chci_presmerovat#. Přesměrování lze vypnout vytočením #21# Cena takového přesměrovaného hovoru bude záviset na ceně volání z dané SIM.

Jak si nastavím inkaso?

Nastavení inkasa (trvalého měsíčního příkazu) proveďte podle návodu zde: Povolení inkasa u Vaší banky

Jak odblokuji zablokovanou hlasovou schránku na SIM?

K odblokování dojde automaticky vždy další den v 6:00 ráno a to včetně víkendů/svátků.

Přehrává se hláška a zároveň už zvoní telefon - jak nastavit?

Použijeme IVR. Běžně se přehraje uvítací hláška a po přehrání se hovor přesměruje a začne někomu zvonit na stole, na mobilu. Postup uvedený níže eliminuje prostoj způsobený čtením hlášky a volaný má potom více času sluchátko zvednout.

Po kliknutí na “editovat menu”:

Po kliknutí na “editovat akce”:

Po kliknutí na “editovat”: