Níže najdete návod, jak ručně nastavit zařízení Linksys PAP2 a další podobná zařízení stejné řady. Poloautomatické a tedy mnohem jednodušší nastavení najdete po přihlášení v Menu: “Průvodce nastavením → Volání z internetu → Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu nebo adaptéru”.
Jedná se o novějšího nástupce Linksys PAP2, který je do velké míry zpětně kompatibilní. I když webové stránky vypadají jinak a je nutné zadat defaultní heslo admin/admin, mají stejně se jmenující a fungující položky nastavení. Možné je též použít poloautomatické nastavení popsáno výše, jen je nutné se předem přihlásit s přihlašovacím jménem a heslem na stránky zařízení. Varianta Cisco 122 má navíc router, který je možné přepnout do režimu bridge (switch).
Modely SPA112 a SPA122 se starším firmware jsou různě zabagované. Např. se nepřenáší číslo volajícího u příchozích hovorů. Řešením tohoto problému i jiných záhad je (např. linka je nedostupná pro příchozí hovory - telefon jen jednou zazvoní a nic, SPA112 odmítá uložit požadované věci na svých webových stránkách, SPA přerušuje hovory (tím, že korektně nepotvrdí převzetí SIP zprávy) a občas není slyšet….) Jednoznačně doporučujemeupgradovat firmware. poznámky k jednotlivým verzím firmware Pozor, pro upgrade může být potřeba použít jiný prohlížeč než Firefox, protože soudruzi v Cisco udělali např. ve firmware Cisco/SPA112-1.0.2(006) chybu a ve Firefoxu položku pro upgrade vůbec nenaleznete. V Chromiu to zase nemusí fungovat. Podrobný návod s obrázky (ale v angličtině) V mém konkrétním případě pomohla starší verze prohlížeče Opera, kde jsem nejdříve provedl reset do výrobního nastavení a pak se teprve upgrade povedl. Pokud máte alespoň jednu linku přihlášenou u nás na ústředně, můžete snadno zjistit verzi firmwaru v tabulce přihlášených SIP zařízení. Např. Cisco/SPA122-1.3.2(014) značí firmware verze 1.3.2(014).
(*x.|**x.|xx.|xx.*x.|[2-9]xxxxxxxx)
( Poznámka: Pomocí speciálního dialplanu je možné zakázat volání na Vámi určené rozsahy, např. přidáním [67]xxxxxxxx!|00420[67]xxxxxxxx! zakážete volání do ČR na mobilní telefony.)
Pokud nefunguje přenášení DTMF tónů (tedy ovládání hlasového menu pomocí tlačítek telefonu), zkontrolujte volbu DTMF Tx Metod má být na AVT (nepodporujeme metodu info - pokud máte nastaveno info, nebude to fungovat).
Stiskněte ****73738# potom 1#
Pokud se zařízení nehlásí, restartujte PAP2 vypojením z elektřiny.
Pokud se Vaše zařízení stále nechce zaregistrovat, odmítá odchozí nebo příchozí hovory, můžete zkusit změnit port, na kterém naslouchá Vaše zařízení, z 5060 a 5061 na jiné náhodné číslo (třeba 5091 a 5099).
Zkuste se na náš server přihlašovat na nestandardním portu. Na našem proxy je z těchto důvodů kromě portu 5060 otevřen i port 443 nebo 6688. To provedete tak, že místo domény ve tvaru sip.odorik.cz zadáte doménu ve tvaru např. sip.odorik.cz:443 Pokud máte potíže s DNS, může pomoci místo domény zadat ip adresu 81.31.45.51 . Je možné, že Váš poskytovatel internetu nebo router na portu 5060 pozměňuje Vaše SIP pakety tak, že se stávají nekorektními a volání pak nefunguje. Použití jiného portu v tomto případě problém obvykle vyřeší. Funkce, která uvnitř routerů kazí sip pakety, se jmenuje SIP ALG a u některých routerů nebo adsl modemů ji lze vypnout. Více na toto téma též na našem fóru
Doporučujeme mít na zařízení Linksys/Cisco zapnutou možnost keep alive.
A naopak u nás v rozhraní tuto možnost vypnout, protože mít zapnuto keep alive z obou stran je zbytečné plýtvání.
Pokud máte keep alive vypnuto jak u nás, tak na zařízení, telefon se jeví být sice zaregistrován, ale nelze se na něj z druhé strany po nějaké době dovolat.
Pokud mívá váš internet občas krátkodobé výpadky připojení (to může mít každý internet), je vhodné provést nastavení výše, protože tak bude telefon nedostupný jen po dobu samotného výpadku. Kdyby keep alive měl zapnutý jen náš server, telefon bude nedostupný do další přeregistrace, což může standardně trvat až hodinu.
Pokud korektní nastavení keep alive nepomůže nebo je to stále nespolehlivé, můžete ještě snížit expiraci registrace na několik minut.
Pokud chcete, aby vás během hovoru nikdo další nerušil a dozvěděl se, že máte obsazeno, změňte následující volbu.
Více informací je na našem fóru: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=697
Pokud má váš adaptér funkci routeru (pozná se to tím, že má dva vývody na internet WAN a LAN) a vy tuhle funkci nepotřebujete, doporučujeme ji vypnout. http://www.cisco.com/c/en/us/support/docs/unified-communications/spa2102-phone-adapter-router/108806-pqa-108806.html Jde to i telefonem 201 a 0 . Pokud je funkce routeru zapnutá, lze se přihlásit na webové stránky jen na IP adrese zařízení LAN, což může komplikovat nastavování.
Doporučujeme nastavení viz červená šipka. Jak jste slyšet, si otestujte zavoláním na *081 a *0811.